وبلاگ

آسیاب بادی و آبی

تاریچه آسیاب بادی و آبی

محتوای جدول

تاریخچه تولید آرد

تاریخچه تولید به باستان شناسانی می رسید که در منطقه دریاچه سوئیس حفاری کردند و دانه های 10000 ساله گندم، ارزن و چاودار را یافتند. رومی ها آسیاب دوار را برای تبدیل گندم به آرد کامل کردند. در زمان مسیح، رم بیش از 300 نانوایی داشت و لژیون های رومی گندم را در سراسر امپراتوری خود معرفی کردند.

آرد پودر ریز خرد شده ای است که از غلات یا سایر گیاهان نشاسته ای تهیه می شود و در پخت و پز استفاده می شود. اگرچه آرد را می توان از طیف گسترده ای از گیاهان تهیه کرد، اما بیشتر آن از گندم تهیه می شود. خمیر تهیه شده از آرد گندم به ویژه برای پخت نان مناسب است زیرا حاوی مقدار زیادی گلوتن است، ماده ای متشکل از پروتئین های قوی و الاستیک. گلوتن شبکه ای را در سراسر خمیر تشکیل می دهد. گازهای تولید شده توسط مخمر و سایر مواد را به هم میزند. این باعث می شود خمیر پف کرده و نرم شود و در نتیجه نان سبک و نرمی به دست آید.

aasperremill001

آسیاب آبی

آرد از دوران ماقبل تاریخ تولید می شده است. اولین روش های مورد استفاده برای تولید آرد شامل آسیاب کردن بین سنگ ها می باشد. این روش ها شامل هاون و دسته هاون (دسته سنگی یا چوبی که در یک کاسه سنگی قرار می گیرد)، زین (سنگ استوانه ای که روی دانه ها در یک کاسه سنگی نگه داشته می شود) و آسیاب دستی (سنگ افقی و دیسکی شکل که در بالا می چرخد). آی تی). این دستگاه ها به صورت دستی کار می کردند.

تکامل بعدی شامل یک سنگ عمودی دیسکی شکل بود که روی دانه های که روی سنگی افقی و دیسکی شکل قرار داشت می غلتید. سنگ آسیاب برای اولین بار با نیروی انسانی یا حیوانی مورد استفاده قرار گرفت. از قرن دوازدهم، آسیاب‌های بادی نیز برای نیرو دادن به سنگ های آسیاب‌ در اروپا استفاده می ‌شدند.

گفته می شود که مصریان در سال 2000 قبل از میلاد از آسیاب های سنگی استفاده می کردند. رومی ها نوع آسیاب سنگی را در 500 سال قبل از میلاد بهبود دادند. و آسیاب آبی در قرون وسطی رایج شد.

آسیاب ابی

آسیاب بادی

اولین آسیاب در مستعمرات آمریکای شمالی

در بوستون در سال 1632 میلادی مورد استفاده قرار گرفت. بیشتر آسیاب های بعدی در منطقه از آب استفاده می کردند. اولین آسیاب تمام اتوماتیک توسط الیور ایوانز در سال 1784 در نزدیکی فیلادلفیا ساخته شد. در طول قرن بعد، با پیشرفت راه آهن، مرکز تولید آرد تغییر کرد و در نهایت در مینیاپولیس، مینه سوتا مستقر شد. در طول قرن نوزدهم، پیشرفت های بی شماری در تکنولوژی آسیاب صورت گرفت. در سال 1865، ادموند لاکروکس اولین تصفیه کننده مایکل را در هاستینگز، مینه سوتا معرفی کرد. این دستگاه از یک صفحه ارتعاشی تشکیل شده بود که از طریق آن هوا برای حذف سبوس از گندم دمیده می شد. محصول به دست آمده که به نام مایکل یا فارینا شناخته می شود، می تواند بیشتر به عنوان آرد با کیفیت بالا گنجانده شود. در سال 1878، اولین آسیاب غلتکی مهم در مینیاپولیس، مینه سوتا مورد استفاده قرار گرفت. این نوع جدید آسیاب از غلتک های فلزی به جای سنگ آسیاب برای آسیاب گندم استفاده می کرد. آسیاب های غلتکی ارزان تر، کارآمدتر، یکنواخت تر و تمیزتر از سنگ آسیاب بودند. امروزه نیز از نسخه های مدرن پالایشگاه ها و آسیاب های غلتکی برای تهیه آرد استفاده می شود.

در روستای نیشتیفان که در جنوب شرقی استان خراسان قرار دارد آسیاب های بادی را می بینید. این آسیاب های بادی یکی از جاذبه های این کشور هستند که در تصویر زیر قابل مشاهده است.

مواد خام

اگرچه بیشتر آردها از گندم تهیه می شوند، اما می توان آنها را از سایر غذاهای گیاهی نشاسته ای نیز تهیه کرد. اینها شامل جو، گندم سیاه، ذرت، لوبیا لیما، جو، بادام زمینی، سیب زمینی، سویا، برنج و چاودار است. انواع مختلفی از گندم برای استفاده در آرد وجود دارد. به طور کلی گندم سخت (حاوی 11-18٪ پروتئین) یا گندم نرم (حاوی 8-11٪ پروتئین). آرد پخت نان از گندم دوروم تهیه می شود. درصد بالای پروتئین در گندم دوروم به این معنی است که خمیر گلوتن بیشتری دارد و باعث می‌شود خمیر بیشتر از آرد گندم نرم ور بیاید. آرد مورد نظر برای پخت کیک و شیرینی از گندم نرم تهیه می شود. آرد همه منظوره از ترکیب گندم نرم و سخت تهیه می شود. گندم دوروم نوع خاصی از گندم سخت است که برای تهیه نوعی آرد به نام سمولینا استفاده می شود. از سمولینا بیشتر در تهیه ماکارونی استفاده می می کنند.

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.